Szkolenie: praca "w chmurze" dla nauczycieli (Microsoft OneDrive) • Microsoft Office 365 • michalin.pl
17637
post-template-default,single,single-post,postid-17637,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-3.0,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-28.4,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Szkolenie: praca „w chmurze” dla nauczycieli (Microsoft OneDrive)

Zapraszam na szkolenie „Praca w chmurze (Microsoft OneDrive) dla nauczycieli”.

Tu znajdziesz ofertę szkolenia do pobrania (kliknij, żeby pobrać).

Dlaczego praca w chmurze?

Praca w chmurze przestała być ciekawostką. Stała się koniecznością. Jednym z podstawowych narzędzi do pracy w chmurze z Office 365 jest dysk w chmurze OneDrive.

Służy on przede wszystkim do przechowywania danych oraz udostępniania ich innym osobom. Umożliwia również zorganizowanie wspólnej pracy nad dokumentami i innymi elementami. Dzięki temu można usprawnić pracę w szkole.

O tym właśnie jest to szkolenie.

Czego dowiesz się na szkoleniu?

  • Jakie są zalety pracy w chmurze?
  • Dlaczego warto wybrać chmurę Microsoft OneDrive?
  • Jak zapisywać dokumenty w chmurze?
  • Jak udostępniać zapisane dokumenty?
  • Jak zorganizować wspólną pracę nad dokumentami?
  • Jak połączyć dysk w chmurze z systemem Windows?
  • Jak wykorzystać dysk w chmurze w szkole?

W jakiej formie udostępnione jest szkolenie?

Szkolenie udostępniam w formie e-lerningu.
Całe szkolenie składa się z 24 filmów podzielonych na 14 modułów.
Każdy nauczyciel może odtworzyć je we własnym tempie i odpowiednim dla siebie czasie.
Łączny czas szkolenia to 6 godz. i 6 min.

Szczegółowy program szkolenia możesz sprawdzić poniżej.

Jaką pomoc po wykupieniu szkolenia gwarantuję?

W czasie 1 roku od wykupienia szkolenia gwarantuję bezpłatne konsultacje telefoniczne i mailowe.

Dodatkowe spotkanie on-line?

Możemy umówić się na dodatkowe spotkanie on-line, na którym omówimy pytania, które mogą pojawić się w czasie szkolenia, a których nie da się rozwiązać telefonicznie lub mailowo.

Moduł z przykładami zastosowań w szkolnej praktyce

Częścią szkolenia jest moduł z przykładami zastosowań pracy w chmurze w szkolnej praktyce. Zawiera 12 filmów, na których pokazuję konkretne zastosowania gotowe do skopiowania w szkole (patrz program poniżej).

Czy otrzymasz imienne zaświadczenie po ukończeniu szkolenia?

Tak.

Odcinek przykładowy

Odcinek przykładowy jest do obejrzenia na tej stronie.

Program szkolenia:

Część I. Dla początkujących

1. Wstęp do „chmury” (18 min.)
2. Zalety pracy „w chmurze” Microsoft – OneDrive (16 min.)
3. Jak wygląda aplikacja dysku OneDrive w wersji przeglądarkowej? (20 min.)
4. Jak dobrze zacząć pracę na dysku OneDrive? (10 min.)
5. Praca z folderami: dodawanie, zmiana nazwy, zmiana struktury, pobieranie i usuwanie (26 min.)
6. Praca z plikami: dodawanie, zmiana nazwy, pobieranie, usuwanie (16 min.)
7. Udostępnianie plików i folderów (47 min.)

Część II. Dla osób, które chcą wiedzieć więcej

8. Śledzenie zmian w udostępnionych folderach i plikach (43 min.) – zobacz przykładowy odcinek
9. Synchronizacja dysku OneDrive z folderami systemu Windows (42 min.)
10. Oszczędzanie miejsca na dysku komputera przez funkcję „Pliki na żądanie” (28 min.)
11. Kopia zapasowa folderów Pulpit, Dokumenty i Obrazy (11 min.)
12. Wyszukiwarka plików i innej zawartości konta (10 min.)

Część III. Przykłady zastosowań.

13. Przykłady zastosowań dysku OneDrive w szkolnej praktyce (71 min.)

  • jak wykonać kopie zapasową swoich danych z dysku komputera na dysku OneDrive?
  • jak przenosić materiały pomiędzy kontami w różnych szkołach?
  • jak udostępniać (np. uczniom i rodzicom) pliki i foldery tylko od odczytu? (może lepiej SharePoint?)
  • jak udostępniać tylko nauczycielom z moje szkoły pliki i foldery do zapisu?
  • jak nadawać do tych samych plików i folderów różne prawa (np. dla nauczycieli prawa do zapisu, a rodzicom lub uczniom tylko do odczytu)?
  • jak udostępniać dokumenty, żeby móc śledzić i zatwierdzać wprowadzone do nich zmiany?
  • jak dodać do ankiety lub testu możliwość dodania załącznika, który automatycznie zapisze się na dysku OneDrive?
  • „Pliki żądań”: Jak udostępnić folder do zapisu bez możliwości wglądu do jego zawartości?
  • jak skonfigurować automatyczne pobieranie załączników z poczty elektronicznej i zapisywanie ich na dysku OneDrive?
  • jak dzielić się materiałami z osobami tylko z mojej szkoły?
  • jak pobrać dane z dysku OneDrive po zakończonym roku szkolnym lub po zakończeniu pracy w szkole?

14. Podsumowanie i podziękowanie (6 min.)

Łączny czas szkolenia to 6 godz. i 6 min.

Czy wystawiam fakturę za szkolenie?

Tak.

Ile kosztuje szkolenie i jak je zamówić?

1. Wersja dla całej szkoły.
Licencja dla całej szkoły kosztuje 1 900 zł brutto. Cena jest niezależna od liczby nauczycieli.
Szkoleniem nie można dzielić się z innymi szkołami.
Jeżeli chcesz zamówić takie szkolenie – napisz do mnie przez formularz kontaktowy (kliknij, żeby przejść do formularza).

2. Wersja dla jednego nauczyciela.
Licencja dla jednego nauczyciela kosztuje 99 zł brutto.
Szkoleniem nie można dzielić się z innymi osobami.
Żeby zamówić szkolenie dla jednego nauczyciela – przejdź do mojego sklepu (kliknij, żeby przejść do sklepu).

Co to jest „chmura”?

Coraz częściej spotykamy się z terminem dysk „w chmurze”. Co to oznacza i dlaczego takie rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne?

W największym uproszczeniu mówiąc to serwerownia składająca się z dużej liczby połączonych ze sobą komputerów sterowanych wyspecjalizowanym oprogramowaniem.

Firma, która chce zaoferować taką usługę musi zbudować serwerownię, wyposażyć ją w odpowiednio dużą ilość miejsca na dyskach stojących tam serwerów i odpowiednio zabezpieczyć. Połączone ze sobą serwery nazywane są chmurą lub chmurą obliczeniową. Tak zorganizowaną chmurę udostępnia się poszczególnym osobom czy też firmom, które wykupują usługę dostępu do dysku „w chmurze”.

Lokalizacje takich serwerowni bardzo często są utajnione, bo firmy nie chcą wystawiać zgromadzonych tam danych na ewentualne ryzyko.

Jedną z usług udostępnianych „w chmurze” są dyski internetowe.

Co to znaczy, że dysk jest „w chmurze”?

Pod pojęciem dysku „w chmurze” rozumiemy takie zorganizowanie miejsca na przechowywanie danych, że nie są one zapisywane na dysku komputera, ale na dyskach udostępnionych przez firmy w utrzymywanych przez te firmy serwerowniach.

Firmy, które udostępniają „chmury” utrzymują olbrzymie serwerownie, których zadaniem jest przechowywanie plików, jakie użytkownicy zapisują na swoich dyskach „w chmurze”. Pod pojęciem dysku „w chmurze” rozumiemy wydzielony logicznie fragment przestrzeni dyskowej firmy, która świadczy taką usługę. Oznacza to, że takie pliki nie są zapisywane na Twoim dysku, tylko na dyskach dostawcy „chmury”.

Jakie są zalety pracy „w chmurze”

Przechowywanie danych „w chmurze” ma wiele zalet. Nie bez przyczyny jest coraz chętniej wykorzystywane nie tylko przez firmy, szkoły i administrację ale również przez osoby prywatne.

Chmura obliczeniowa ma bardzo dużą pojemność. Jest na tyle duża, że część firm oferuje konta z dyskami o bardzo dużej lub – teoretycznie – nieograniczonej pojemności. Jest to jedna z bardzo dużych zalet dysków „w chmurze”. Bardzo doceniają ją m.in. fotografowie, którzy przechowują i przetwarzają bardzo duże ilości zdjęć i innych plików multimedialnych, które zajmują coraz więcej miejsca na dyskach.

Dostęp do dysku „w chmurze” realizowany jest w ten sposób, że łączymy się z serwerownią przez Internet. Dlatego też czasami używa się pojęcia dysk internetowy, dysk on-line lub dysk wirtualny.

Do uzyskania dostępu do dysku wystarczy mieć dostęp do Internetu oraz podać login i hasło. Jest to bardzo duża zaleta pracy z danymi zapisanymi „w chmurze”, bo dostęp do zasobów mamy nie tylko w pracy czy w domu (gdzie stoi nasz komputer), ale z dowolnego miejsca i urządzenia, w którym jest połączenie z Internetem. W przypadku niektórych dostawców na plikach umieszczonych na takich dyskach można – czasowo – pracować bez dostępu do Internetu.

To właśnie przechowywanie plików jest podstawowym zadaniem dysku „w chmurze”. Najczęściej traktowany jest przez użytkowników jako dodatkowy dysk komputera. Nawet gdyby jego zastosowanie ograniczyć tylko do miejsca na przechowywanie dużej ilości danych , to już by to był bardzo dobry argument na skorzystanie z takiej usługi. Możliwości mamy na szczęście więcej.

Pliki dostępne są przez Internet, więc mogą być również udostępniane innym osobom. Dzięki temu można nie tylko pochwalić się rodzinie i znajomym zdjęciami z wakacji, ale też dzielić dostęp do firmowych materiałów ze współpracownikami.

Do jednego pliku lub folderu może mieć dostęp wiele osób. Dzięki temu można wprowadzić wiele rozwiązań biznesowych, np. współpracę nad udostępnionymi dokumentami przez wiele osób. Ten sam dokument w tym samym czasie może być edytowany przez kilka osób. W dokumencie zapisana jest zwykle jego historia: kto i kiedy go edytował oraz jakie wprowadził zmiany.

Współpraca nie musi ograniczać się do wspólnej edycji dokumentów. Na takim dysku można obsługiwać dodatkowe aplikacje. Przykładem mogą być elektroniczny obieg dokumentów wymagających zatwierdzania przez przełożonych, utrzymywanie wspólnej bazy klientów z nadanymi różnymi poziomami praw dostępu do niej, zautomatyzowany system obsługi spraw administracyjnych i wiele, wiele innych.

Dane przechowywane na dyskach w serwerowniach są bezpieczniejsze niż na dyskach naszych komputerów. Dzieje się tak dlatego, że firmy udostępniające serwerownie prowadzają zaawansowane mechanizmy zabezpieczające przed włamaniami, pożarami, powodziami i innymi zdarzeniami losowymi. My na swoim komputerach ich zwykle nie mamy. Laptop nie musi zostać skradziony, żeby doszło do utraty danych. Może pewnego dnia chociażby wypaść z plecaka na chodnik…

Dysk „w chmurze” rzadko kiedy jest tylko miejscem do zapisywania plików. Zwykle jest częścią większego pakietu usług. Dzięki temu są obudowane dodatkowymi funkcjami, które ułatwiają pracę oraz wspomagają prowadzenie firmy i przydają się w życiu prywatnym. Wielu producentów sprzętów elektronicznych zintegrowało je z dyskami „w chmurze” i traktowane jest to obecnie jako standard.

Przykładem takich dodatkowych funkcji jest np. automatyczna synchronizacja zawartości dysku komputera z dyskiem „w chmurze”. Dzięki temu może być wykonywana jest kopia zapasowa najważniejszych dokumentów zapisanych na dysku twardym komputera.

Mnogość dodatkowych funkcji łączy wygoda i prostota obsługi. Dzięki temu firmy mogą oszczędzać swoje szkoleniowe budżety i obejmować tą usługą coraz większe grono pracowników. Dostęp do dysku zapewniony jest dla każdego popularnego systemu operacyjnego, a rozwój oferty cieszy coraz większe grono użytkowników.

Bardzo dużym ułatwieniem w pracy „w chmurze” jest obecność aplikacji mobilnych. Do obsługi zasobów „w chmurze”. Praca z danymi jest możliwa nie tylko z każdego miejsca, ale też – praktycznie – na każdym urządzeniu, które jest podłączone do Internetu.

O wyborze konkretnego dysku „w chmurze” powinna decydować nie tylko cena i pojemność, ale też łatwość obsługi, bezpieczeństwo przechowywanych danych oraz dodatkowe funkcje, które będziemy chcieli przy okazji używania dysku wykorzystać.

A jeżeli nie będziesz mieć dostępu do Internetu? Albo dostawca Twojej upadnie lub stracisz dostęp do swojego konta? Na te pytania jest dobra odpowiedź. Udzielam jej w moim szkoleniu.

Tags:


Zobacz również:

Reklama:
Reklama: