Przejdź do treści
Szkolenia i konsultacje z Microsoft 365 » Microsoft Office 365 » Office 365. Praca w chmurze. Automatyzacja pracy z OneDrive (Power Automate)

Office 365. Praca w chmurze. Automatyzacja pracy z OneDrive (Power Automate)

Zapraszam na kolejne spotkanie o pracy w chmurze.

Temat wybraliście sami w ankiecie po poprzednim webinarium.

Tu znajdziesz link do zapisu wydarzenia w serwisie facebook.

Zapis spotkania w serwisie YouTube można obejrzeć na tej stronie.

Po webinarium wysyłam mailem imienne potwierdzenia uczestnictwa (dotyczy to również osób, które będą oglądały nagranie w późniejszym terminie). Żeby takowe otrzymać trzeba zostawić swoje dane na formularzu, który jest na tej stronie.

Co to jest Power Automate i z czym to się je?

Power Automate to usługa, która powiększa możliwości usługi Office 365 i oszczędza czas pracy. Dzieje się to poprzez automatyzację pracy i tworzenie nowych połączeń między składnikami pakietu Office 365.

Dzięki temu można:

  • dodać funkcje, które nie zostały domyślnie wbudowane (a są bardzo potrzebne),
  • oszczędzić czas poprzez automatyzację pracy.

Jeżeli są jakieś czynności w Office 365, które często wykonujesz i wymagają dużo czasu, to na 99,99% można je zautomatyzować w Power Automate.

Do korzystania z Power Automate NIE TRZEBA umieć programować! Wystarczy wykorzystać proste w użyciu kreatory, które „prowadzą za rękę”.

Jest bardzo dużo scenariuszy zastosowania „Power Automate”. Ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia. Dzięki niemu możesz np.:

  • zapisać załączniki z maila w wybranym katalogu dysku,
  • dostać powiadomienie o przekazanym na dysk pliku,
  • dostać powiadomienie o wypełnionym formularzu jeżeli spełnia on jakieś warunki,
  • zapisać w zespole Teams anonimowe ankiety wysłane przez Forms,
  • dostać (lub wysłać) powiadomienie o dodaniu nowego pliku do dysku,
  • utworzyć bazę zgłaszanych pomysłów,
  • kopiować pliki między różnymi klasami,
  • połączyć dysk OneDrive z dyskiem Google,
  • zbierać i automatyczne udostępniać dane wysyłane przez użytkowników,
  • zabezpieczać pliki na dysku zespołu przed przypadkowym usunięciem,
  • i wiele, wiele innych.